Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.11.19 , 08:11

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      ЖД инфраструктура: Ремонт, обновления, ускорения (не скоростного движения)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12
Reply | Print
Author Topic: ЖД инфраструктура: Ремонт, обновления, ускорения (не скоростного движения)  (Read 34435 times)
opex
Active user

Posts: 11892


View Profile
« Reply #70 on: 21.01.16 , 07:01 »
Share Reply with quote

Я уже давно тексты от датчанина, длиннее 2 строк, не читаю и никому не советую. Пустопорожний плач Ярославны.
Logged
ЛиС
Active user

Posts: 10481


View Profile
« Reply #71 on: 21.01.16 , 07:01 »
Share Reply with quote

Прошу! Пишите статьи, кто ж вам не дает? Нужен перевод - обрашайтесь. Ждем здесь через месяц ссьıлку на вашу статтю в интернет или скан-копия газетной страницьı.
Ой, думаю тут многим интересно будет на это посмотреть. Но вангую, что всё останется как есть.
Logged
ЛиС
Active user

Posts: 10481


View Profile
« Reply #72 on: 21.01.16 , 22:01 »
Share Reply with quote

Спешиал фор Easttripper.
На участке от Дарницы до К-Пасс куча стрелок, которые некоторые позда проходят именно по боковому пути а не по прямому. Потому как раз и справедливо то, что я привел выше - "никто на скоростных участках не решил этой проблемы". Нету у нас возможности разгонятся до 100-120 км, разве что на мосту, но там смысла нету, поскольку  дальше всё равно по стрелкам. И машинисту видннее, чем Easttripper, где разогнаться и как.
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 4219


View Profile
« Reply #73 on: 21.01.16 , 22:01 »
Share Reply with quote

Прошу! Пишите статьи, кто ж вам не дает? Нужен перевод - обрашайтесь. Ждем здесь через месяц ссьıлку на вашу статтю в интернет или скан-копия газетной страницьı.
Ой, думаю тут многим интересно будет на это посмотреть. Но вангую, что всё останется как есть.
А если перевод с датского положить на музыку?.. Например, так: "О, бл*ська Данія, п*ць всім сподіванням".
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2643


View Profile
« Reply #74 on: 12.03.16 , 13:03 »
Share Reply with quote

Спешиал фор Easttripper.
На участке от Дарницы до К-Пасс куча стрелок, которые некоторые позда проходят именно по боковому пути а не по прямому. Потому как раз и справедливо то, что я привел выше - "никто на скоростных участках не решил этой проблемы". Нету у нас возможности разгонятся до 100-120 км, разве что на мосту, но там смысла нету, поскольку дальше всё равно по стрелкам. И машинисту видннее, чем Easttripper, где разогнаться и как.
https://youtu.be/O7QfxJR2LH8
Now I am looking with the eyes of the driver as you arrogantly suggested.
But I don't see that the loco is changing direction on the switches на участке от Дарницы до К-Пасс - apart from 1 close to Darnitsa and 3 close to Kyiv-Hl., which is perfectly normal. So where are the куча стрелок, которые позда проходят именно по боковому пути а не по прямому?? 

Even in Ukraine trains do pass over switches at speeds of up to 140 km/h - going straight (in some places), right?
So how can you say that there is no возможности разгонятся до 100-120 км/h, my dear LiS?

If the switches can't take 120 km/h going straight, they could be changed. Дарницы до К-Пасс is one of the most important lines in the country, so the benefit of a shorter travel time Дарницы до К-Пасс is clear.
Thousands of passengers will daily save 5-10 minutes and the competitiveness of the railway will increase - both within the urban capital area and on the crucial Kharkiv - Kyiv line, where the auto road now is being upgraded and the IC+ trains therefore stands to lose out.
Logged
XAN_
Active user

Posts: 1114


View Profile
« Reply #75 on: 12.03.16 , 13:03 »
Share Reply with quote

BTW, this video is old,  west part Darnitsa was some-what rebuilt in mid 2014.
« Last Edit: 12.03.16 , 13:03 by XAN_ » Logged
XAN_
Active user

Posts: 1114


View Profile
« Reply #76 on: 12.03.16 , 13:03 »
Share Reply with quote

Also, this is VL40, it's caped at 100 km\h anyway.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2643


View Profile
« Reply #77 on: 12.03.16 , 15:03 »
Share Reply with quote

Oh, so Darnitsa was slowed down in 2014 just like Volinsky recently? Brilliant.
It is remake of the track design connected to the new fly-over from Dneprovsky?
https://youtu.be/aZKDc63ycEI?t=5m

Please abstract from the particular locos, they are beside the point.
« Last Edit: 12.03.16 , 16:03 by Easttripper » Logged
XAN_
Active user

Posts: 1114


View Profile
« Reply #78 on: 12.03.16 , 17:03 »
Share Reply with quote

Oh, so Darnitsa was slowed down in 2014 just like Volinsky recently? Brilliant.
It is remake of the track design connected to the new fly-over from Dneprovsky?
https://youtu.be/aZKDc63ycEI?t=5m

Please abstract from the particular locos, they are beside the point.

They increased number of tracks on Darnitsa - Kyiv-Moskovskiy - http://tov-tob.livejournal.com/124088.html
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2643


View Profile
« Reply #79 on: 12.03.16 , 21:03 »
Share Reply with quote

OK, thanks, great report, so as of 2014 all four main tracks run under the same fly-over bridge at Darnitsa west.
Has that changed the number of switches train travelling on the main track has to pass "from the side," not going straight forward through the switch?
« Last Edit: 12.03.16 , 21:03 by Easttripper » Logged
Tags: ukraine 
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Google visited last this page 22.01.16 , 11:01