Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
25.09.17 , 09:09

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      Поезда в Бессарабии

Pages: 1 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 [135] 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 180
Reply | Print
Author Topic: Поезда в Бессарабии  (Read 314559 times)
Eburgrzd
Guest
« Reply #1340 on: 21.01.17 , 14:01 »
Share Reply with quote

Как всегда ответ ниочем. Самое просто обеспечит посадку по электронным документам с эл. регистрацией как это есть в РЖД, причём никто терминалом за частую не сканирует при посадке, с сверяют по списку. Возможно потом сканят.
Logged
XAN_
Active user

Posts: 1065


View Profile
« Reply #1341 on: 21.01.17 , 17:01 »
Share Reply with quote

ЯТП, у Уз и остальных стран разная система Экспресс, и потому в УЗ билет можно купить почти до самого отправления - шифрование подтверждает, что билет настоящий, потому терминалу проводника не надо знать о факте продаже билета. У остальных же стран 1520 мм - есть банально список пассажиров, купивших билеты с электронной регистрацией на момент отправления поезда, и потому когда поезд уже в пути - билет с  электронной регистрацией уже не купить..
Пускай спецы поправят, если я ошибаюсь.
Logged
joy
Active user

Posts: 24203


View Profile
« Reply #1342 on: 21.01.17 , 18:01 »
Share Reply with quote

Как всегда ответ ниочем. Самое просто обеспечит посадку по электронным документам с эл. регистрацией как это есть в РЖД, причём никто терминалом за частую не сканирует при посадке, с сверяют по списку. Возможно потом сканят.
По факту, на РЖД не сканят даже при посадке в Сапсан и культовые мегафирмачи.
Смотрят паспорт и список.
Logged
Крымчанин UA
Active user

Posts: 5732


View Profile
« Reply #1343 on: 21.01.17 , 20:01 »
Share Reply with quote

ЯТП, у Уз и остальных стран разная система Экспресс, и потому в УЗ билет можно купить почти до самого отправления - шифрование подтверждает, что билет настоящий, потому терминалу проводника не надо знать о факте продаже билета. У остальных же стран 1520 мм - есть банально список пассажиров, купивших билеты с электронной регистрацией на момент отправления поезда, и потому когда поезд уже в пути - билет с  электронной регистрацией уже не купить..
Пускай спецы поправят, если я ошибаюсь.
Ну так и на УЗ нельзя оформить ЭПД, если до отпраавления поезда с начальной станции осталось менее часа.
Logged
logist
Co-moderators
Active user

Posts: 10749


View Profile
« Reply #1344 on: 21.01.17 , 20:01 »
Share Reply with quote

ЯТП, у Уз и остальных стран разная система Экспресс, и потому в УЗ билет можно купить почти до самого отправления - шифрование подтверждает, что билет настоящий, потому терминалу проводника не надо знать о факте продаже билета. У остальных же стран 1520 мм - есть банально список пассажиров, купивших билеты с электронной регистрацией на момент отправления поезда, и потому когда поезд уже в пути - билет с  электронной регистрацией уже не купить..
Пускай спецы поправят, если я ошибаюсь.
Технически, УЗ тоже может выдать проводникам такие списки до начала посадки на начальной станция.
Logged
XAN_
Active user

Posts: 1065


View Profile
« Reply #1345 on: 21.01.17 , 21:01 »
Share Reply with quote

ЯТП, у Уз и остальных стран разная система Экспресс, и потому в УЗ билет можно купить почти до самого отправления - шифрование подтверждает, что билет настоящий, потому терминалу проводника не надо знать о факте продаже билета. У остальных же стран 1520 мм - есть банально список пассажиров, купивших билеты с электронной регистрацией на момент отправления поезда, и потому когда поезд уже в пути - билет с  электронной регистрацией уже не купить..
Пускай спецы поправят, если я ошибаюсь.
Ну так и на УЗ нельзя оформить ЭПД, если до отпраавления поезда с начальной станции осталось менее часа.
Гм, не знал.
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 2064


View Profile
« Reply #1346 on: 22.01.17 , 03:01 »
Share Reply with quote

Exactly. 3 new fast hybrid motorwagon trains could do 6 roundtrips per day Izmail - Odesa, one extra morning run Belhorod-D. - Odesa.
The season is even shorter than what you state. It's only 1,5-2 months. From beginning of July to August 20th.
Not at all or, at the very least, depends what year it is. September 2016 was one of the hottest on record, June 2016 being pretty warm on the Black Sea shores too. So 4 full months seem reasonable estimate. As a further matter from my experience, a score of refugees from Donbass currently residing in Odessa begin weekend trips southward to the shore under the sun as early as in midspring. They appear not so hard to please as you. ;)

Bear in mind that current European winter is abnormally cold, the coldest from the start of 21st century. Thus, according to long-time trends in atmospheric circulation, we may expect hot and long summer coming, like in 2010 or 2012.
« Last Edit: 22.01.17 , 03:01 by Emblaze » Logged
Ulf
Active user

Posts: 2433


View Profile
« Reply #1347 on: 22.01.17 , 18:01 »
Share Reply with quote

Bear in mind that current European winter is abnormally cold, the coldest from the start of 21st century.

One should also compare with what was normal in 20th century...

Best regards, ULF
Logged
Andersen
Active user

Posts: 1778


View Profile
« Reply #1348 on: 22.01.17 , 21:01 »
Share Reply with quote

Although it might be warm in June or September I don't think it will affect travel patterns to the extent as to warrant extra train services. Those who filled the 9:XX elektrichka from Zatoka to Odesa with 1100-1200 passengers previous years weren't local, they had their summer holiday in Zatoka and went to Odesa for one day or to catch long distance trains to go home. Such passengers don't appear en mass just because of a week or two of Indian summer in September.
Also, new rolling stock for 250-300 passengers will likely be traveling the entire Izmail - Odesa route and have a ticket price tag on the level of minibus services of 50-60 kopeeks per km, say 49 hrivs Belhorod-D. - Odesa. That makes a stark contrast to the 0-15 hrivs paid now and will help diminish the number of train passengers.
« Last Edit: 22.01.17 , 22:01 by Andersen » Logged
Emblaze
Active user

Posts: 2064


View Profile
« Reply #1349 on: 22.01.17 , 23:01 »
Share Reply with quote

Not so great difference though, about $1. Transportation situation in Odessa region is crippled anyway, it could hardly be worse in case of introducing that new rolling stock.
« Last Edit: 22.01.17 , 23:01 by Emblaze » Logged
Tags: train 
Pages: 1 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 [135] 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 180
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.113 seconds with 20 queries.