Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
03.06.20 , 05:06

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Other questions about railways

      Киевское метро

Pages: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Reply | Print
Author Topic: Киевское метро  (Read 108201 times)
joy
Active user

Posts: 25598


View Profile
« Reply #250 on: 12.04.16 , 13:04 »
Share Reply with quote

Для пассажиров с баулами плохонькая альтернатива. Так то можно и пешочком, не так далеко.
А что, раньше уже был такой опыт с "Вокзальной?

Logged
Emblaze
Active user

Posts: 4835


View Profile
« Reply #251 on: 12.04.16 , 16:04 »
Share Reply with quote

Можно подвоз к скоростному трамваю организовать. xD
Logged
opex
Active user

Posts: 12097


View Profile
« Reply #252 on: 12.04.16 , 16:04 »
Share Reply with quote

 Ну к скоростному у нас там пешая доступность,  правда по жутковатому переходу.
Logged
mann
Active user

Posts: 152


View Profile
« Reply #253 on: 12.04.16 , 16:04 »
Share Reply with quote

Было такое, в 2007 г. Вот статья:
http://kp.ua/life/3700-na-vokzalnoi-vchera-byla-strashnaia-davka

Там еще с недавних пор на бульваре Шевченко ремонт организовали, перекрыли 2 полосы из 3, поэтому весь бульвар от Бессарабской пл. и до пл. Победы мертво стоит практически весь день. В обратную сторону на бульваре пробок нету, поэтому от вокзала до станции метро "Университет" автобус-подкидыш доедет быстро , а вот в обратную сторону его лучше пускать кругами через ул. Владимирскую, Льва Толстого и Саксаганского. Иначе будет стоять там в пробке как большинство автобусов на 114 маршруте.
Logged
opex
Active user

Posts: 12097


View Profile
« Reply #254 on: 12.04.16 , 18:04 »
Share Reply with quote

Так уже и Толстого вниз стоит.
Logged
Emblaze
Active user

Posts: 4835


View Profile
« Reply #255 on: 12.04.16 , 21:04 »
Share Reply with quote

Ну к скоростному у нас там пешая доступность,  правда по жутковатому переходу.
Я знаю, но удержаться от предложения было сложно...
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2734


View Profile
« Reply #256 on: 11.07.16 , 21:07 »
Share Reply with quote

Первый поезд утром действительно отправится из Героев Днепра в 5:30?

Is the info about first morning train reliable, for instance first morning train from Heroiv Dnipra at 5:30?
The idea is to make it to the Odesa IC departure at 6:11 from Kyiv Hl. by metro.
http://www.metro.kiev.ua/node/103

« Last Edit: 11.07.16 , 21:07 by Andersen » Logged
Вінні
Active user

Posts: 876


View Profile
« Reply #257 on: 11.07.16 , 23:07 »
Share Reply with quote

The station opens at 5:22 so that people can take that train at 5:30.
At 5:47 you are on Maidan, at 5:51 you take the train on Khreshchatyk station and you arrive to Vokzalna at 5:57. You have 14 min to catch the IC+.
But if you miss one of these metro trains, you can miss the IC+.
Logged
Andersen
Active user

Posts: 2734


View Profile
« Reply #258 on: 12.07.16 , 15:07 »
Share Reply with quote

Thanks, we made it. I was shocked to see the high number of pass on these first morning trains!
Logged
VB
Active user

Posts: 4277


View Profile
« Reply #259 on: 17.10.16 , 11:10 »
Share Reply with quote

Київський метрополітен домовився з Київметропроектом про проектування будівництва ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції "Сирець" на житловий масив Виноградар
Про це свідчать результати аукціону 26 вересня, оприлюднені в системі державних закупівель ProZorro.

Договір був підписаний сторонами 13 жовтня.

В аукціоні крім Київметропроекту взяли участь держпідприємство Проектний інститут Укрметротунельпроект і компанія Укрспецтунельпроект.

Початкова пропозиція Київметропроекту склало 141 333 018 грн, але в ході торгів була знижена до 140 583 257 грн.

Відповідно до тендерної документації, термін виконання робіт - 2016-2020 роки.

Проект реалізується за кошти міського бюджету.

Проект передбачає три стадії: техніко-економічне обґрунтування, розробка проекту та робочої документації.

У складі ТЕО необхідно розробити не менше трьох варіантів проходження (способів прокладки) траси лінії від станції Сирець на житловий масив Виноградар (з будівництвом станції в районі Інтернаціональної площі, продовженням лінії до площі Тараса Шевченка та інше).

Траса ділянки буде проходити по території Шевченківського та Подільського районів Києва. Комплекс об'єктів на території електродепо планується розмістити в Подільському районі.
Logged
Tags:
Pages: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Google visited last this page 17.10.16 , 21:10