Railwayclub.info main
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
05.12.20 , 00:12

Login with username, password and session length
Home | Help | Search | Login | Register | References | Blogs | Contact Information

railwayclub.info: train travel answers, travel deals

  discussion

    Related questions

      PKP - Польська державна залізниця.

Pages: [1] 2
Reply | Print
Author Topic: PKP - Польська державна залізниця.  (Read 16604 times)
Щирий Українець
User

Posts: 5


View Profile
« on: 04.09.07 , 08:09 »
Share Reply with quote

На території Польської республіки залізничними перевезеннями займається Польська Державна Залізниця (PKP – Polskie Koleje Państwowe) або Poczekaj Kiedyś Przyjedzie (Почекай, колись приїде.
До Ваших послуг наступні категорії поїздів:
-“Osobowy” аналог наших звичайних «електричок» та «дизелів». Максимальна швидкість становить 100 км/год. Зазвичай в цій категорії є лише 2 клас, але у декотрих поїздах є й перший. Відповідно, вартість проїзду найнижча поміж, усіх категорій. Пасажирський салон – також подібний до наших «електричок», але вагон поділен 3 відсіки , та на два в пасажирських поїздах, що їздять під тепловозом. По обидві сторони від проходу по 2 місця для сидіння.
http://gortransport.info/gallery/displayimage-9-4.html

-“Przyspieszony” складається з 9 (10 у вагонах другого класу) купе розділених поміж собою. У першому класі в одному купе 6 місць для сидіння, у другому – 8. Поїзди цієї категорії здатні розвивати швидкість до 120 км/год. «Пшиспешони» курсують у межах 1-го (максимум двох) регіонів. Вартість проїзду – більша в середньому у 1.5 рази аніж у «особувці»

-“Pospieszny” - аналог попередньої категорії, але здатен обслуговувати більшу територію перевезеннями. Брат (чи сестра) «поспєшного» „TLK” - Tanie Linie Kolejowe (Дешеві залізничні лінії). Різниці криється у тому, що у цих поїздах усі місця броньовані. Є також вагони «без купе», там налічується усього 80 місць.
http://gortransport.info/gallery/displayimage-9-3.html
http://gortransport.info/gallery/displayimage-9-5.html
http://gortransport.info/gallery/displayimage-9-11.html
http://gortransport.info/gallery/displayimage-9-12.html
http://gortransport.info/gallery/displayimage-9-13.html

-“Ekspres” - вже більш елітна категорія, бо поїзди розвивають швидкість до 160 км/год. У першому та другому класах – по 6 місць, хоча іноді буває в останньому – по 8.
За квиток доведеться сплатити у 1.5 рази більше, аніж у «поспєшному»

-“Intercity” І у першому і у другому класі у купе по 6 місць, тільки от пасажирам першого класу дають один раз безкоштовно напій (чай, кава, сік) та бутерброд, а от подорожуючим другим доведеться «зазнати утисків», бо РКР їх позбавило смачної канапки.
http://gortransport.info/gallery/displayimage-9-8.html

-“Eurocity” – аналог “Intercity”, тільки зв’язує Польщу з іншими європейськими країнами.

Проїзні квитки купуються у касах, кондукторів за готівковий та безготівковий рахунок.
Звичайно, купівля проїзного документу безпосередньо у кондуктора обійдеться дорожче, але не у тому разі, коли на станції немає кас з продажу квитків.
На відміну від України у Польщі для купівлі квитка не потрібен документ, що посвідчує особу. Обов’язково треба відмітити, що у наших західних сусідів майже відсутні чисельні черги біля кас.
Проїзний документ купується на маршрут, а не на поїзд. Єдина умова – квиток дійсний 1 добу. Щоб пасажир випадково не поїхав з Варшави до Перемишля через Щечинь на документі пишуть рекомендовану трасу маршруту.
При посадці у вагон квиток нікому пред’являти не треба. Його перевіряє кондуктор та контролер вже під часу руху поїзду. Кондуктори приблизно (рідше – контролери) змінюються через 1.5-2 години на вузлових станціях. Їх задача складається у тому, щоб прокомпостувати проїзні документи пасажирам. Для подорожуючих, що мають право на безкоштовний проїзд, треба брати зазделегіть «посадкові».
Під час літніх канікул на польських залізницях проводяться різноманітні акції. Так можна придбати акційний квиток за 120 злотих (220 грн.) що дозволить його господарю обирати будь-які 3 дні на вибір (влітку), коли йому можна буде пересуватися поїздами категорії “Osobowy”, “Przyspieszony”, “Pospieszny” першим чи другим класом. Цікавинка полягає у тому, що діяти квиток починає з 0-00 год., а ось перша доба спливає, коли поїзд приїде на кінцеву станцію (а це може статися наприклад о 2-30 ночі наступної добі). Таки квитки вигідні для тих, хто відвідає місто з одноденним візитом ( з метою екскурсії чи на відвідини до родичів). Подібні акційні квитки продаються і на вік-енд. Так за можливість їздити територією Польщі впродовж суботи та неділі доведеться викласти 60 злотих (110 грн.)
На поїздах категорії “Intercity” також проводять різноманітні акції для збільшення пасажиропотоку. Так на денний рейс до Варшави квиток Вам продадуть за 25% його вартості (замість 100 злотих Ваш гаманець (чи платіжна картка) спустошиться на 25 злотувок).
Пасажири, що не мають квитка зобов’язані сплатити штраф.
Однією з приємних несподіванок для українського пасажира буде польські узгодження між поїздами. Наприклад, Ви їдете з Катовіц до Тарнова на «особувці» і Вам необхідно зробити пересадку з потягу «Катовіце-Краків» на поїзд «Краків-Тарнув», час на пересадку – 6 хвилин. Але якщо поїзд «Катовіце-Краків» запізнюється, і не вкладається у ці 6 хвилин, то пасажир підходить до кондуктора і каже, щоб потяг «Краків-Тарнув» чекав на нього у Кракова. Кондуктор зв’язується з машиністом і немає проблем.
Так, послуги Польської Державної Залізниці ще трохи поступаються своїм західним сусідам з інших країн «старої Європи». Тому, останнім часом багато польських поїздів пройшли модернізацію, це стосується як пасажирських купе, так і ходової частини. Фінансування відбувається з двох джерел: 50% - гроші польської сторони, а 50% - з фондів Євросоюзу. За такою ж схемою виділяються кошти на модернізацію та ремонт шляхового господарства.
http://gortransport.info/gallery/displayimage-9-9.html

Ще хотілося б відмітити такі дрібниці, які нажаль відсутні на наших залізницях:
- усі вікна відкриваються, важливість такого чинника, мені здається, не треба доводити до українця, подорожуючого «Укрзалізницею»
- відсутність вже досить звичайного «нахабства» наших провідників, натомість працівники РКР стануть для Вас своєрідною візитівкою «європейськості» поляків.
- чистота у купе, тамбурі. Немає вже звиклих для нашого ока замацаних та брудних поручнів, ручок тощо.
На завершення хотілося б додати трохи позитиву про рідну державу. В Україні стан вокзальних комплексів та прилеглої території набагато кращий, аніж у Польщі. Особливо хотілося б відмітити вокзали Ужгорода, Вінниці, Полтави.

Інші фотографії можна переглянути у цьому альбомі:
http://gortransport.info/gallery/thumbnails-9.html
Logged
Sergio
Active user

Posts: 4421


View Profile
« Reply #1 on: 04.09.07 , 09:09 »
Share Reply with quote

Дякую, дуже цікава підбірка.

Скажіть, а можна було б навести для основних категорій поїздів абсолютну безакційну вартість проїзду за якимось фіксованим маршрутом, щоб мати змогу порівнювати.
Logged
opex
Guest
« Reply #2 on: 04.09.07 , 09:09 »
Share Reply with quote

Дійсно, дуже цікаво.
Виходить, терміну "провідник вагону" на ПКП немає? Тобто закріпленої за певним вагоном під час руху на маршруті особи нема?
« Last Edit: 04.09.07 , 09:09 by opex » Logged
Aleksio
Active user

Posts: 217


View Profile
« Reply #3 on: 04.09.07 , 09:09 »
Share Reply with quote

Проводники в привычном нам понимании есть только в ночных поездах со спальными местами.
Logged
Ded
Active user

Posts: 5385


View Profile
« Reply #4 on: 04.09.07 , 09:09 »
Share Reply with quote

Поправлю слегка.
На території Польської республіки залізничними перевезеннями займається Польська Державна Залізниця (PKP – Polskie Koleje Państwowe) або Poczekaj Kiedyś Przyjedzie (Почекай, колись приїде.
А вернее, таких компаний две - PKP Przevozy Regionalne и PKP Intercity

Quote
-“Osobowy” аналог наших звичайних «електричок» та «дизелів». Максимальна швидкість становить 100 км/год. Зазвичай в цій категорії є лише 2 клас, але у декотрих поїздах є й перший. Відповідно, вартість проїзду найнижча поміж, усіх категорій. Пасажирський салон – також подібний до наших «електричок», але вагон поділен 3 відсіки , та на два в пасажирських поїздах, що їздять під тепловозом. По обидві сторони від проходу по 2 місця для сидіння.
Он может быть и электричкой на электрифицированных линиях, и поездом с вагонами, такими же как в поспешных поездах, но постарее, и рельсовым автобусом на неэлектрифицированных. Особовы - это вид тарифа, а не поезда.

Quote
-“Przyspieszony” складається з 9 (10 у вагонах другого класу) купе розділених поміж собою. У першому класі в одному купе 6 місць для сидіння, у другому – 8. Поїзди цієї категорії здатні розвивати швидкість до 120 км/год. «Пшиспешони» курсують у межах 1-го (максимум двох) регіонів. Вартість проїзду – більша в середньому у 1.5 рази аніж у «особувці»
Таких поездов уже нет. Тарифов в ПКП ПР только два - особовы и поспешны.

Quote
-“Pospieszny” - аналог попередньої категорії, але здатен обслуговувати більшу територію перевезеннями. Брат (чи сестра) «поспєшного» „TLK” - Tanie Linie Kolejowe (Дешеві залізничні лінії). Різниці криється у тому, що у цих поїздах усі місця броньовані. Є також вагони «без купе», там налічується усього 80 місць.
Они скорее двоюродные братья, так как принадлежат разным компаниям. Разные тарифы, разная чистота вагонов.

Quote
-“Ekspres” - вже більш елітна категорія, бо поїзди розвивають швидкість до 160 км/год. У першому та другому класах – по 6 місць, хоча іноді буває в останньому – по 8.
За квиток доведеться сплатити у 1.5 рази більше, аніж у «поспєшному»
-“Intercity” І у першому і у другому класі у купе по 6 місць, тільки от пасажирам першого класу дають один раз безкоштовно напій (чай, кава, сік) та бутерброд, а от подорожуючим другим доведеться «зазнати утисків», бо РКР їх позбавило смачної
-“Eurocity” – аналог “Intercity”, тільки зв’язує Польщу з іншими європейськими країнами.
А вот это - родные братья.

Quote
Обов’язково треба відмітити, що у наших західних сусідів майже відсутні чисельні черги біля кас.
Еще какие бывают. Но быстро двигаются.

Quote
Проїзний документ купується на маршрут, а не на поїзд.
Только если поезда одной компании. А если разных - определяется маршрут, и считается цена на каждый поезд (с недавнего времени - с очень небольшой скидкой).

Quote
Єдина умова – квиток дійсний 1 добу.
Только если расстояние до 200 км. От 200 до 1000 - двое суток.

Quote
Щоб пасажир випадково не поїхав з Варшави до Перемишля через Щечинь на документі пишуть рекомендовану трасу маршруту.
Только если пассажир не хочет специальный маршрут. Из Варшавы до Перемышля можно и через Вроцлав поехать, если в сумме будет до 1000 км.
 
Quote
Під час літніх канікул на польських залізницях проводяться різноманітні акції.
Еще полезная скидка - недельный билет за 160 злотых. Ну и всякие другие.

Quote
На поїздах категорії “Intercity” також проводять різноманітні акції для збільшення пасажиропотоку. Так на денний рейс до Варшави квиток Вам продадуть за 25% його вартості (замість 100 злотих Ваш гаманець (чи платіжна картка) спустошиться на 25 злотувок).
Также и на поезда PKP IC есть билет на выходные и билет на неделю. И также всякие другие. Но билеты ПКП ПР не действуют на поезда ПКП ИЦ, и наоборот.

Quote
Пасажири, що не мають квитка зобов’язані сплатити штраф.
Это они конечно обязаны, но как правило просто оплачивают проезд с доплатой.

Quote
Так, послуги Польської Державної Залізниці ще трохи поступаються своїм західним сусідам з інших країн «старої Європи». Тому, останнім часом багато польських поїздів пройшли модернізацію, це стосується як пасажирських купе, так і ходової частини. Фінансування відбувається з двох джерел: 50% - гроші польської сторони, а 50% - з фондів Євросоюзу. За такою ж схемою виділяються кошти на модернізацію та ремонт шляхового господарства.
К сожалению, такая модернизация проводится практически только с поездами компании ПКП ИЦ, а обычные поезда так и ездят со старыми вагонами, их постепенно убивают. На некоторых направлениях, особенно днем, их просто нет.

Quote
Ще хотілося б відмітити такі дрібниці, які нажаль відсутні на наших залізницях:
- усі вікна відкриваються, важливість такого чинника, мені здається, не треба доводити до українця, подорожуючого «Укрзалізницею»
- відсутність вже досить звичайного «нахабства» наших провідників, натомість працівники РКР стануть для Вас своєрідною візитівкою «європейськості» поляків.
- чистота у купе, тамбурі. Немає вже звиклих для нашого ока замацаних та брудних поручнів, ручок тощо.
А также наличие в особовых и поспешных поездах, особенно в ночных, большого количества бомжей, грязных туалетов и вообще грязных вагонов. Проводника ж нет, никто не моет, а поезда иногда едут далеко.

Quote
На завершення хотілося б додати трохи позитиву про рідну державу. В Україні стан вокзальних комплексів та прилеглої території набагато кращий, аніж у Польщі. Особливо хотілося б відмітити вокзали Ужгорода, Вінниці, Полтави.
У нас любой вокзал чистый, по сравнению с польскими бомжатниками.
« Last Edit: 04.09.07 , 09:09 by Ded » Logged
Щирий Українець
User

Posts: 5


View Profile
« Reply #5 on: 05.09.07 , 09:09 »
Share Reply with quote

На маршруті завдовжки 322 км. за "особувці" коштує 50 грн., на "поспєшному" - 87 грн. Дякую за доповнення!
Але хотів зауважити:
przyspieszony jedzie z Rzeszowa do Krakowa, z Krakowa do Katowic, z Krakowa do czestochowy, przyspieszony - jedzie jak pospieszny, cena jak osobowy, wagony jak osobowy
Судячи з розповіді мого польського колегі, "пшиспєшони" працюють.
Logged
Ded
Active user

Posts: 5385


View Profile
« Reply #6 on: 05.09.07 , 10:09 »
Share Reply with quote

Да, они могут объявляться, но цена там такая как в особовом. И в расписании как особовые.
Типа как попугаи - электрички, но не на каждой станции останавливаются.
Хотя в попугаях другой тариф...
« Last Edit: 05.09.07 , 11:09 by Ded » Logged
Vyacheslav
Active user

Posts: 369


View Profile
« Reply #7 on: 05.09.07 , 19:09 »
Share Reply with quote

У поїздах завжди є вільні місця потрібного класу?
Logged
Ded
Active user

Posts: 5385


View Profile
« Reply #8 on: 05.09.07 , 20:09 »
Share Reply with quote

Конечно же нет.
Если поезд с обязательной резервацией мест (IC, Ex, TLK) - то кто первый, того тапки (как и у нас).
Если без резервации (Posp., Os.) то может быть как селедок в бочке, стоят или лежат в проходах и тамбурах. Однако, в Posp. тоже можно резервировать место.
Этим решается проблема перевозок - уедут все, даже перед праздниками.
« Last Edit: 05.09.07 , 20:09 by Ded » Logged
Maxy
Главный
Active user

Posts: 22998


View Profile
« Reply #9 on: 05.09.07 , 21:09 »
Share Reply with quote

Да, они могут объявляться, но цена там такая как в особовом. И в расписании как особовые.
Типа как попугаи - электрички, но не на каждой станции останавливаются.
Хотя в попугаях другой тариф...
Скорее уместно сравнивать с не очень часто встречающейся штукой как пригородные, следующие с остановками только по станциям (или даже не на всех станциях).
Хотя у УЗ сейчас помимо того, что таких поездов крайне мало, так они вдобавок почти все имеют такой режим только на части маршрута (как правило расположеной между депо приписки и той частью маршрута, по которой подвижной состав следует со всеми остановками).
Logged
Tags: railway pkp 
Pages: [1] 2
Reply | Print
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Google visited last this page 21.08.13 , 04:08