автобус 44 ходить
не до аеропорта, а лише зупиняється на повороті на аеропорт, від котрого потім ще хвилин за 25-30 до аерпоорту можна дойти пішки. У Вас не той запас часу, щоб можна було такий варіант потрапляння в аеропорт вважати надійним. Якби Ваш виліт був-би на годинку раніше - не було б проблем, можна було б щоб не переплачувати за таксі - прогулятись від поворота, а так - не раджу.
Якщо летите у будній день - найближчий автобус 44 буде о 5:30 від вокзала, в 5:39 він вас привезе на поворот в аеропорт і по-моєму далі дуже все аж надто ненадійно - до аерпорта дойдете в кращому разі о 6:09-6:14 (це якщо ніде-ніде не заблукаєте і не згаєте часу на тому, що повернете десь не туди і не одразу зауважите). Прихід у аеропорт навіть о 6:14 - це вже поросячі голоси. Формально ще не пізно, але шанс запізнитись на літак хоч і невеликий і істотно менший ніж 50%, але вже не нульовий. Якщо раптом якась черга на котролі на авіабезпеку чи ще якась біда - маєте шанс проґавити свій літак.
Але якщо по дорозі з повороту на аеропорт Ви ненароком десь згаєте десь хвилин зо 9 - то вже погано - прихід в аеропорт о 6:25 - це вже неприємно висока вірогідність, що Вас уже не пустять на літак о 7:10. Звісно якщо багаж здавати не треба і Ви з роздрукованим посадковим талоном - можна проскочити навіть трішки пізніше, залежно від того коли гейт зачинять, це якщо пощастить швиденько контроль на авіабезпеку пройти. Але я б не радив такі пригоди планувати навмисне.
А на той автобус, що везе не до поворота, а безпосередньо в аеропорт - Ви скоріш за все теж теж не потрапите, він о 5:20 у Вас з-під носа втече, а з наступного Ви вже не встигнете на Ваш літак.
Тому одразу готуйтесь їхати на таксі.
Но меня смущает информация, которая неоднократно звучит на форуме, что таможня в Чопе открывается в 5:00.
будьте добрі покажіть де таке написано.
Якщо раптом на нашому форумі десь таке є - дайте знати - я постираю ці дурниці. Якщо на якомусь іншому - це або Ви щось не так зрозуміли, або значить дурнуватий форум, припиняйте його читати.
у митній залі в приміщенні "міжнародного" вокзала станції Чоп.
у митній залі в приміщенні "міжнародного" вокзала станції Чоп. Там дві вокзальні будівлі поряд стоять - "приміський" вокзал - жовта така будівля, сталінський ампір і "міжнародний" - сіра, бетонна, стиль соцреалізму 70-х. Вам в сіру бетонну будівлю треба зайти. Там будуть віконця кас і двері у митну залу. По правилах - у митну залу треба зайти не пізніше ніж за 30 хв до відходу поїзда. Пізніше - двері в митну залу мають зачинити. Хто пройшов формальності - чекає всередині, там між митною залою і дверима на платформу є накопичувач. За 5 хвилин до відходу - відчинять двері з накопичувача до поїзда і весь натовп біжить займати свої місця у вагонах.
На практиці - там добрі бабусі, зачиняють вхід у митну залу пізніше. На Угорщину пасажирів багато, тому великої фори вони дати не можуть, зазвичай зачиняють митну залу хвилин за 25. На Словаччину - їде 3 каліки, тому митну залу насправді тримають відчиненим набагто довше ніж повинні, буває пускають і хвилин за 15 до поїзда.
Але навмисне планувати пізній прихід не треба, тому прийдіть просто не пізніше ніж за 30 хвилин, буде нормально.
Это электричка или прицепной вагон проходящих поездов?
поїзд з тепловоза і вагонів. В складі будуть старенький сидячий вагон угорських залізниць (такої конструкції, як ставлять в угорські приміські поїзди, в ньому їдуть ті, у кого квиток без вказання місця) і причеплений спальний вагон Київ - Відень (в ньому теж можна їхати, але з плацкартою - тобто доплатою за спальне місце). Зараз пасажирів стало більше. Сидячих угорських вагонів може бути і більше одного, угорці стараються їх давати в достатній кількості з запасом, щоб стоячи їхати не доводилось. У будь-якому разі в угорські вагони - квитки без вказання місць, продаються в необмеженій кількості, ситуації "нема місць" - не буває. Якщо буде більше пасажирів ніж місць - хто останнім заходив у вагон - поїде стоячи, все як у електриці.
Потім вагон Київ - Відень - перепричеплять до того Євросіті що о 3:46, саме того, що Вам потрібен.
Можете розглянути можливість трохи переплатити за спальний вагон за можливість ніч лежати у ньому, замість того щоб пів-ночі бродити по Чопу і в Загоні і не пересідати серед ночі ногами. Але майте на увазі, гарантується лише що Ви лежатимете, а от що Вам дадуть поспати - це не факт. У Чопі - заміна колес і митно-прикордонний котроль, в Загоні - просто митно-прикордонний котроль.
Квитки Чоп - Загонь (міжнародний) + Загонь - Дебрецен (внутрішньоугорський) і прямий Чоп - Дебрецен (міжнародний) - коштують майже однаково, тому різниця в вартості проїзду в спальному вагоні Київ - Відень і сидячих угорських вагонах - в нульовому наближченні - відповідають вартості "плацкарти" (доплати за спальне місце).
На ділянку Чоп - Дебрецен доплата за спальне місце коштуватиме +7 євро (за полицю в тримісному купе). Але це не найкращий вибір, бо якщо початок поїздки в Чопі - то навіть у спальний вагон - треба сідати коли він вже вдруге подається до вокзалу у Чопі, уже переставлений на 1435 мм візки, через митну залу, разом з пасажирами сидячих вагонів. А щоб дозволили лежати в вагоні той довгий час, поки він у Чопі міняє колеса, квиток і плацкарта мають бути від попередньої станції, як мінімум від МУкачева (це +2,3 євро), але тоді вже краще взяти від Сваляви (+3,5 євро тобто лише +1,2 євро у порівнянні з ціною від Мукачева, але полежати на годину довше і як раз той час доби, коли дуже спати хочеться). А від станцій східніше Сваляви починати поїздку в вагоні Київ - Відень вже менш доцільно - це і істотно дорожче, там зайві хвилини лежання дорожче обійдуться (грубо кажучи від Стрия це +8,8 євро) тим більше це менш цінні години лежання на мій смак, в той час доби коли поїзд долає ділянку Стрий - Свалява - я краще зекономлю ~5,3 євро і відмовлюсь від можливості підти лягти раніше.
Якщо надумаєте брати квиток з плацкартою у спальний вагон - його можна купити в будь-якій міжнародній касі України, наприклад у Києві. А от для проїзду в угорських сидячих вагонах - квиток продається винятково у Чопі.
Слід мати на увазі що вагон Київ - Відень досить популярний і сьогодні на сьогодні - місць частіше немає, ніж є. А от за добу до відходу - є завжди, бо там гігантська норма зворотнього виїзду лежить у OeBB, за добу до відходу - австрійці все що не продали (а вони мало що продають, бо продають по ціні, що майже вдвічі вища) - передають нам.
Якщо Ви купуєте спальне місце і їдете ділянку Загонь - Дебрецен у спальному вагоні Київ - Відень - це звільняє від необхідності платити за резервацію сидячого місця в Євросіті, тому що о 3:46 на ділянку Загонь - Будапешт (ціна у касі 355 HUF, при покупці у вигляді PDF-квитка інтернеті - знижка 10% якщо купуєш в день відходу, або 25% - якщо купуєш у попередній день, або раніше, грубо кажчучи до 23:59 попереднього дня замість 355 в інтернеті цю резервацію можна купити по ~266 форинтів).
Тобто, дещо спрощуючи - "переплата" за те, щоб їхати ділянку Свалява - Дебрецен у спальному вагонів замість скакання по сидячих серед ночі - не 10,5 євро, а дещо менша (10,5 мінус 266 або 355 форинтів), тобто 9,4-9,7 євро.